flags

Bejelentkezés, regisztráció

Üdvözöljük, vendég
Kérjük, hogy jelentkezzen be vagy regisztráljon.    Elfelejtette jelszavát?

Kerékpározás - "Drót Lovagok"
(1 fő olvassa) (1) vendég
A végéreOldal: 123456
TÉMA: Kerékpározás - "Drót Lovagok"
#1266
Kerékpározás - "Drót Lovagok" 13 éve, 11 hónapja Karma: 8
" A kerékpár feltalálásakor az ember elérte képességeinek csúcsát. Olyan gépet készitett, amely tökéletesen szolgálja kényelmét és ellentétben a többi találmánnyal, minél többet használják, annál egészségesebbé válnak tőle. Talán az egyetlen olyan agyszülemény, amely úgy szolgálja használója javát, hogy közben senkinek sem árt."

Elizabeth West

A biciklizés csekély rázkódással járó aerobik edzésforma, mely egy sor egészségi előnyt kínál ezt a sportot választó számára, ráadásul akár egy egész életen át űzhető jelentősebb időráfordítás nélkül. Számtalan tanulmány bebizonyította, hogy a biciklizés nagyon jót tesz: vannak például kifejezetten olyan betegségek vagy egészségi problémák, melyek kezelésére a biciklizés ajánlott, de vannak ugyanakkor általánosabb előnyei is. Lássunk most néhány példát ezekre.

Tiszta levegő - A biciklizés olyan közlekedési forma, mellyel nem szennyezzük környezetünk levegőjét. A levegőben található szennyeződés és kosz nagy része a kőolaj alapú üzemanyagok elégetéséből származik, és ezek miatt bizony komoly egészségi problémák alakulnak ki: többek között asztma, tüdő irritáció, hörghurut, tüdőgyulladás, csökkent ellenállás a fertőzőbetegségekkel szemben, vagy akár korai halál. Ezek az egészségi kockázatok kiemelt jelentőséggel bírnak a gyerekek esetében! Ha azonban autó helyett inkább biciklit használunk, azzal nem csak magunknak, hanem a környezetünknek is segítünk, hiszen ez egy tiszta közlekedési forma.

Könnyen beépíthetjük életünkbe - Ahhoz, hogy belejöjjünk a biciklizésbe, nem kell sokat gyakorolnunk vagy tanulnunk, ráadásul nem szükséges hozzá semmi méregdrága felszerelés, csak egy egyszerű bicikli (na meg persze a KRESZ által előírt védőfelszerelések). Hacsak nem lakunk hegyek között, vagy igazán hideg területen, a biciklizést ragyogóan beépíthetjük mindennapjainkba: járhatunk két keréken munkába, vagy intézhetjük biciklivel a napi bevásárlásunkat. Ha már csak napi egy utat nem autóval vagy tömegközlekedéssel teszünk meg, hanem biciklivel, már azzal rengeteget tettünk az egészségünkért.

Napfény - Napi 15 perc napsütésen való tartózkodással annyi D-vitamin termelődik szervezetünkben, hogy elegendő lehet a prosztata-, vagy a mellrák, illetve a csontritkulás megelőzésére. (VIGYÁZAT: nyáron azonban fokozottan védjük bőrünket, mintha csak napozni indulnánk!)

Egészségesebb keringési rendszer - A biciklizés erősíti a szívet, javítja a vérkeringést, és csökkenti a vér zsírszintjét, valamint a nyugodt állapotban mért pulzusszámot. Már heti háromszori 30 perces biciklizés elegendő ahhoz, hogy szívünket egészségesen tartsuk.

Rugalmasabb és strapabíróbb ízületek
- A biciklizés segít megelőzni az ízületi gyulladást, melyet a porcok kopása eredményez. A futástól eltérő módon (miközben ízületeinkre nagy nyomás helyeződik, és porcaink is erősebben kopnak), a biciklizés kíméletes mozgás, és ahelyett, hogy terhelné, inkább erősíti az ízületeinket. TIPP: ha hidegebb időben is szívesen ülünk biciklire, gondoskodjunk ízületeink megfelelő védelméről, mivel a menetszél könnyen lehűti ezeket a tájékokat, és akkor nehezebben tudnak mozogni. Ezt egyrészt megtehetjük öltözködéssel, másrészt pedig különböző melegítő termékekkel is. Télen, vagy ősszel azonban nem árt, ha ízületerősítő szereket is szedünk kiegészítésként.

Aktívabb életstílus
- A biciklizés megvéd bennünket az ülő életmód veszélyeitől, vagyis a rák, a cukorbetegség, a csontritkulás, a szívbetegség, és a fertőző betegségek kialakulásától. Ezek a betegségek mind megakadályozhatók - vagy akár vissza is fordíthatók - rendszeres mozgással.

Kevesebb stressz
- Mivel a biciklizés egyenletes és nem túlságosan megerőltető mozgás, ezért kiválóan csökkenti a stresszt. Biciklizés közben legfeljebb a közlekedésre kell magunk körül figyelnünk, maga a mozgás automatikus, ezért aztán felfogható egyfajta meditációnak is. Amíg a bringán ülünk, addig garantáltan nem tudunk agyalni terhes dolgokon, hiszen lefoglal minket a mozgás.

Erősebb immunrendszer
- A kíméletes mozgás erősít az immunrendszert, mivel elősegíti az olyan sejtek termelődését, melyek a baktériumokat támadják meg. Tehát ha enyhén meg vagyunk fázva, még akár jól is eshet egy rövid biciklizés - feltéve, hogy nincs lázunk!

Izzadás
- A legtöbb ember megizzad biciklizés közben, ami ugye jót tesz szervezetünknek, hiszen méreganyagok távoznak így belőlünk. FONTOS: ne felejtsük el tiszta, friss vízzel pótolni az izzadság formájában elvesztett folyadékot!

Fogyás és fitnesz - Biciklizés közben megnő energiafelhasználásunk, és extra kalóriákat égetünk el. Ezzel felgyorsítjuk anyagcserénket, feszesebbé tesszük izmainkat, és még nyugodt állapotban is több kalóriát égetünk el, mint mozgás nélkül. Így a biciklizésről elmondható az is, hogy igen hatásos eszköz az elhízás kezelésére, ragyogóan alkalmas fogyásra, és a jó, fitt közérzet kialakítására.

Biciklizni szinte mindenki megtanul már gyerekkorában, ám mire felnövünk, sajnos elfelejtjük ezt a nagyszerű sport- és közlekedési eszközt. Vegyük elő bátran a sufniból biciklinket, hiszen elkezdeni sosem késő. Kíméletes mozgásforma, ami egészségesebbé, fittebbé, és boldogabbá tesz bennünket.

Forrás: www.egeszsegguru.hu

Bár a rólam készült képek nem ezt sugallják, két hete elkezdtem komolyabban tekerni. Sajnos, ahogyan kúszik felfelé a benzin ára, elképzelhető, hogy hamarosan kerékpártúrákat fogok tervezgetni. Van esetleg valaki még, aki bringázgat szabadidejében? -
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi Lakóhely: Kecskemét Születésnap:: 1967. 02. 09.
Módosítás: 2013.02.09 18:24 Név: Ikarusz.
Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
"Én már nem hiszek semmiben. Legutóbb is bementem egy ajtón,amire az volt kiírva,hogy Nők,erre csak wc volt"

#1278
Vá: Kerékpározás - "drót lovagok" 13 éve, 11 hónapja Karma: 8
Szóval fiammal elkezdtünk kerékpározni. Kerülve a forgalmas utakat - szerencsére Kecskemétet már szinte minden irányba el lehet hagyni kerékpárúton - inkább a tanyás külterületeken tekerészünk. Nem csak a levegő jó, de rengeteg őzet, nyulat láttunk eddig, Andris nagy örömére.

Bár irány a természet lehetne a felkiáltás, de a telefon (biztonsági okok miatt is) mindig nálunk van.

De! Elfelejtettem feltölteni, így mikor merült le? Bizony, odakint. Szerencsére nem volt semmiféle rendkívüli eseményünk, de elgondolkodtam, hogy mi lenne, ha az a bizonyos ördög nem aludna?

Kutakodva az interneten,találtam egy érdekes kütyüt, mellyel kerékpáron is megoldódnak a különböző elektromos eszközök feltöltései! Ráadásul aki kitalálta, magyar.

Részleteket a honlapról olvashattok:

bike2usb.uw.hu/

Egy érdekes videó a felhasználásáról!

Ha valaki úgy, mint én biciklizésre adja a fejét, itt elolvashatja a 2010 januárjában életbelépő, kerékpárosokra vonatkozó KRESZ módosításokat!

plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf (másold be, mert nem nyitja itt meg )

Figyelem! Ez nem a teljes anyag, a gépjárművekre vonatkozó részhez mindenki tanulmányozza a teljes KRESZ anyagát!
Nem: Férfi Lakóhely: Kecskemét Születésnap:: 1967. 02. 09.
Módosítás: 2010.06.08 17:18 Név: Bundi.

#1321
Vá: Kerékpározás - "drót lovagok" 13 éve, 10 hónapja Karma: 8
Kedves Drót Lovagok és LoVaginák!

A benzin sajnos úgy néz ki, hogy továbbra is drága marad, de közlekedni és lehetőleg két keréken továbbra is kell, így kiegészítő sportként és egyre nagyobb élvezettel merülök el a kerékpározás rejtelmeibe.

Megvallom, eddig úgy gondoltam, hogy csak venni kell egy „drótszamarat” és azután hajrá tekerem. Na ez a városban rövid ide-oda tekergetésnél még elmegy, de hosszabb úton már bizony a közlekedésre és főleg túrára alkalmatlan bicikli szó szerint büntet! Ez pedig oda vezet, pl. az én esetemben is, hogy a kerékpár csak a kamrában pihen, akár évekig is. Nagy igazság az is, hogy kerékpárt szaküzletből vegyünk és kerüljük az „olcsó” áruházakat, mert a későbbiek során az a bizonyos olcsó nagyon drága lesz.

Ebben legalább szerencsém volt, mert a gépemet, egy Merida Crossway típust szaküzletben, a kecskeméti Bicishopban vásároltam több mint négy éve. Alapjaiban jó volt az, de akkor még nem tudtam azt az aranyigazságot, hogy úgymint a ruhát, a kerékpárt is a tulajdonoshoz kell szabni.

Na szóval, drága a benzin, de mint tudjuk gurulni kell, így elég hosszú pihenés után, megküzdve a pókok gondos hálójával melyet a drótparipám köré fontak, elővettem Őt és elkezdtem a környező tanyás területeken poroszkálni, melyben egyelőre a kisfiam a társam. Röviden, a kerékpár büntetett. Zsibbadt csukló, akadozó váltó, feltört sejehaj, szóval bosszantó volt ez az egész.

És miért jó szaküzletben vásárolni? Mert visszatoltam a paripát, mondtam, hogy ez az egész úgy rossz, ahogyan van, segítsenek. Mivel szerencsére a tulajdonos egy igen rendes ember (ez most nekem 20 % kedvezményt jelentett a jövőben), így ott rögtön elvégeztek egy alapbeállítást.

Tudtad, hogy a nyerget nem csak fel és le lehet állítani? És azt, hogy egyből komfortosabbá válik az ülés, ha előre (nálam hátra) hozzád igazítják? De egy helyes kormánymagasság és egy új kormánycsutka (a szakszavakat majd megtanulom) valamint egy kényelmes markolat rögtön kellemes társsá változtatja szamaradat? Ismét neki a világnak, és kezdem nagyon élvezni ezeket a kirándulásokat.

Persze ezalatt belevetettem magam az Internet világába, és egyre több hasznos dologról, számomra új információkról olvastam. A kerékpárommal nem voltam még tökéletesen megelégedve, bosszantott a váltó, melyet hiába állítottak be nekem folyamatosan, az a legkisebb ütéstől is elállítódott, pont akkor nem akart rendesen váltani mikor kellett és sorolhatnám. Na ezt a részét kezdtem megutálni.

Miután fórumokban kerékpáros futárok (akik számomra hitelesek kerékpározás terén úgy, mint a motoros rendőrök a motorozás terén) is az egekbe dicsérték az agyváltót, hát egyre inkább megfogalmazódott bennem, hogy váltok, és én is „agyas” leszek.

Kicsi kutakodás után a Shimano Nexus 8 agyváltó mellett döntöttem. Persze, hogy ne legyen egyszerű az élet, az én vázamhoz, mivel nem csúszó papucsos (eddig erről sem tudtam) kellett egy láncfeszítő, melyet egyáltalán nem bánok, mert szerintem dögösebben néz így ki a gép.

Miután megtörtént az átszerelés, belőttük a nekem megfelelő fogaskerekeket, kíváncsian indultam el először egy városi, majd egy tanyás körre, és engem a rendszer meggyőzött! Tökéletes, akár állóhelyben történő váltás, hangtalan üzemmód, nem kell állítani, nem is értem miért nem agyváltóval szerelik a kerékpárokat. Állítólag nehezebb, de aki személyesen ismer az tudja, hogy az én adott súlyom mellett finoman fogalmazva is, elenyésző többletet jelent.

Ja, és már fertőződik Nyúl, SzaJa és Andi, így lassan a JLEMC szamaras szárnyát is létrehozhatjuk, Drót Lovagok Baráti Társasága néven. Persze ez most nem egy hivatalos bejelentés volt.

Következőleg rakok fel pár képet a szamaramról is.
Nem: Férfi Lakóhely: Kecskemét Születésnap:: 1967. 02. 09.
Módosítás: 2010.06.07 16:04 Név: Bundi.

#1322
Vá: Kerékpározás - "Drót Lovagok" 13 éve, 10 hónapja Karma: 8
Tegnapi túra a szabadban. A kép telefonnal készült, így nem lett éppen a legjobb.

Nem: Férfi Lakóhely: Kecskemét Születésnap:: 1967. 02. 09.
Módosítás: 2010.06.10 09:25 Név: Bundi.

#1323
Vá: Kerékpározás - "Drót Lovagok" 13 éve, 10 hónapja Karma: 8
Gyönyörű idő volt, őzeket is láttunk, de bizonyítani nem tudom, gyorsabbak voltak mint én.

Ha szeretnél egészségesebben élni, és úgy gondolod, hogy bringázni is kellene a motorozás mellett akkor javaslom, hogy rágd át magad az alábbi íráson, sok hasznos dolog került itt összegyűjtésre.

Nem: Férfi Lakóhely: Kecskemét Születésnap:: 1967. 02. 09.
Módosítás: 2010.06.10 22:09 Név: Bundi.

#1383
Vá: Kerékpározás - "Drót Lovagok" 13 éve, 9 hónapja Karma: 8
Bár most még irgalmatlanul meleg van, de előre gondolván a téli hidegekre, "vettem" egy fűthető nyerget a kerékpáromra.

Nem: Férfi Lakóhely: Kecskemét Születésnap:: 1967. 02. 09.
Módosítás: 2010.07.11 22:50 Név: Bundi.

Az elejéreOldal: 123456
Moderátorok: VChris, Ikarusz, Bundi, cobra

Copyright © 2009 --- Justice Law Enforcement Motorcycle Club Hungary --- Minden jog fenntartva.

Design és webfejlesztés:

TremoloWeb_Logo_Sign
honlapkészítés, webdesign, keresőoptimalizálás: www.tremoloweb.hu | autó-motor linkgyűjtemény | Kötelező biztosítás